Sunday, October 27, 2013

Make-up artist Malaysia: LT Pro Foundation Review

Pernah dengar jenama LT Pro? Pernah? Tak pernah?

Sedikit tentang produk ini..berasal dari Indonesia dan post ni saya nak cerita mengenai LT Pro foundation. Saya terjumpe produk ni masa bekerja di ***** dan ada promoter dari Indonesia datang perkenalkan produk ni. Mula-mula dia try kat parut saya di tangan, die dab foundation sikit je tapi boleh cover semua parut..but that was normal since I have came across various products that can do the same thing. Tapi yang buatkan saya buru produk ni ialah bila dia letak loose powder on top kemudian dia curah air kat atas tangan saya, dan lap air dengan tisu kering..tapi kat tissue takde kesan bedak pon!! Menarik sangat ni..
Bila tanya harga dia cakap satu container foundation tu harga RM110...bummer! Mahal jugak.

Tak putus asa, saya terus google produk ni, ternyata produk ni dari Indonesia dan harga di jual kat sana RM35 macam tu je. Masuk Malaysia biasalah semua jadi mahal. Ada 3 warna, saya order semua!

Ini antara swatches nye..

LT PRO Smooth Cream Corrector

My color is the one in the middle tapi kalau rasa tak kena korang boleh campo je warna sebab texture sgt creamy, jadi senang la nak blend..ada jugak orang pernah bagitahu foundation ni boleh campo dengan moisturizer La Tulippe, brand moisturizer yang sama dengan LT Pro ni, tapi taktau pulak apa tujuannye..

LT PRO Smooth Cream Corrector
Nampak tak betapa creamy texture die? Kecik je bekasnye,tapi lambat nak habis ni sebab pakai sikit pun dah boleh cover seluruh muka..

Overall produk ni bagus tambah harga pun tak mahal..

Sekian je..if nak beli, silalah google kat mana yang jual ye.. 

3 comments:

  1. U I dah geogle tapi still x dpt. U tau x kat mana I blh dpt kalau kat malaysia tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Zila, i ade come across LT Pro ni kat Giant Bandar Kinrara ade 1 beauty salon kat atas tu, tp harga die mahal la, dalam 100lebih..tapi ni i beli direct dari Indonesia, orang tu post ke sini..ataupun online seller kt malaysia cuba PM kakak ni https://www.facebook.com/AinaMiorSidek

      Delete
  2. Kak,ape kod kakan guna erk,yg tgh tu

    ReplyDelete